تا دیر نشده است فکری برای فوتبال مشهد بکنید! کشمکش الاهلی و الاتحاد به‌خاطر قایدی ساعت و تاریخ بازی ایران و هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور در لیست نکونام حفظ سه بازیکن در اولویت پرسپولیس خواسته جدید اوسمار از درویش دو بازیکن اضافه برای پرسپولیس و استقلال درویش مخالف ماندن گولسیانی! ۵ بازیکن پرسپولیس در لیست مازاد اوسمار زمزمه محرومیت سنگین برای مهرداد محمدی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی ایران و ژاپن در لیگ ملت‌ها(۱۵ خرداد ۱۴۰۳)| باخت پشت باخت صیادمنش و قایدی در لیست نکونام برنامه بازی‌های ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال | بلندقامتان به دنبال جبران مافات پخش زنده بازی ایران و ژاپن در لیگ ملت‌های والیبال (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سوتی عجیب سمیعی در برنامه شبکه سه+ ویدیو| استناد به توییت‌های جعلی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بوسنی| خط و نشان برای یورو جرایم مالی برای باشگاه پرسپولیس، نکونام، چشمی و حسینی آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس
سرخط خبرها

تمرینات نماینده بسکتبال مشهد در لیگ برتر شروع می شود | استقرار پدافند در مشهد!

  • کد خبر: ۱۸۴۷۶۶
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تمرینات نماینده بسکتبال مشهد در لیگ برتر شروع می شود | استقرار پدافند در مشهد!
نماینده خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر بسکتبال از اول مهرماه تمریناتش را آغاز می‌کند.

با پایان‌یافتن جام‌جهانی بسکتبال، رفته‌رفته تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر فصل آینده کشور، تمریناتشان را آغاز می‌کنند. البته دراین‌بین بسیاری از تیم‌های صاحب‌نام بسکتبال از چندی قبل، پیش‌فصلی پرزرق‌وبرق را کلید زده بودند.

با این‌همه، تنها نماینده بسکتبال استان خراسان‌رضوی قرار است از اول مهرماه تمریناتش را در شهر مشهد آغاز کند؛ جایی که قرار است امسال تیم نظامی رعد پدافند هوایی از شهر مشهد روانه مسابقات شود و دیگر خبری از باشگاه آویژه‌صنعت پارسا نیست؛ باشگاهی که پنج فصل پیاپی در لیگ‌برتر تیم‌داری کرد و حالا این فصل بنا بر اعلام مسئولانش تصمیم گرفته است در لیگ حاضر نباشد و در عوض، سالن بسکتبال اختصاصی برای استان بسازد. اتفاقی که به‌نوعی کمک به زیرساخت‌های ورزش استان است و به همین دلیل با حمایت دست‌کم زبانی مسئولان ورزش استان همراه شد.

دراین‌میان، با مساعدت مالکان این باشگاه و پیگیری آن‌ها برای اینکه تک‌سهمیه استان در لیگ‌برتر هم نسوزد، تیم نظامی رعد پدافند به‌صورت موقت و برای یک‌سال به مشهد می‌آید تا هم چراغ بسکتبال استان روشن باشد و هم آویژه بتواند در بخش کمک به زیرساخت‌ها هزینه کند. حالا این تیم نظامی که تنها امید بسکتبال‌دوستان استان برای تماشای نمایش جذاب ستاره‌‎هاست، قرار است از روز شنبه اول مهرماه در مشهد مستقر شود و تمریناتش را آغاز کند.

تیم جدید با شمایل تازه در لیگ

تیم جدید شهر مشهد در لیگ‌برتر بسکتبال شمایلی کاملا جدید دارد؛ تیمی که به‌واسطه ماهیت نظامی‌اش همه بازیکنانش سرباز هستند و طبیعتا شمار بومی‌های آن هم کم است، چراکه شماری از بازیکنان سرباز این تیم از فصل گذشته همراه آن‌ها هستند و نهایتا شاید فقط چند نام جدید و مشهدی در میان آن‌ها گنجانده شود. تیم رعد پدافند هوایی معمولا در سال‌های گذشته هر سال از یک استان در لیگ شرکت کرده است و آخرین‌بار هم از تهران روانه مسابقات شد. رعدی‌های پدافند در این سال‌ها همواره یک سرمربی داشته‌اند و قاعده در این تیم بر آن است که سرمربی‌شان، جمال سیفی، همیشه هست و در کنار او تیم شکل می‌گیرد. سیفی امسال هم قرار است در مشهد تیمش را به میدان بفرستد.

اولویت با سرباز‌های شهر

جمال سیفی، در گفتگو با شهرآراورزشی وضعیت تیمش را که قرار است امسال جایگزین آویژه‌صنعت پارسا در لیگ‌برتر باشد، این‌گونه تشریح کرد: «تیم ما تیمی نظامی است و استقرار بچه‌ها در مشهد در محل پایگاه منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق است. بازیکنانمان همه سرباز هستند و اولویت برای ما جذب بازیکنان سرباز بومی استان خراسان‌رضوی است.»

وی افزود: «امسال تیممان از حیث مهره وضعی بهتر از سال گذشته دارد و امیدواریم با رفع نواقصی که در پست چهار و پنج داشتیم و خوشبختانه امسال سرباز‌های خوبی در این دو پست در تیم داریم، بتوانیم نتیجه به‌مراتب بهتری از سال گذشته بگیریم و سهمیه استان خراسان‌رضوی را حفظ کنیم.» سیفی درباره اینکه تا چه اندازه از بازیکنان بومی خراسان در تیمش بهره می‌برد، اظهار کرد: «اولویت ما در نیروی انسانی ابتدا استفاده از بازیکن‌سرباز‌های خراسانی است.»

یک خراسانی در انتظار اضافه‌شدن

سرمربی تیم بسکتبال رعد پدافند هوایی خراسان‌رضوی با اشاره به بازیکنان خراسانی کنونی تیمش گفت: «اکنون فقط پوریا سجادی‌منش را در اختیار داریم، اما مطمئن باشید با شروع تمرینات و استقرار تیم در مشهد، حتما برای جذب چند بازیکن‌سرباز دیگر خراسانی نیز اقدام می‌کنیم. البته این‌طور نیست که تیم ما خالی از بازیکنان باتجربه باشد. اگرچه بیشتر بازیکنانمان جوان هستند، بازیکنانی مانند احسان صمدی، پدرام فخفوری، محسن عابدی، سیدپویا خلیفه سلطان، بهنام جمعه‌زاده، احسان سلطان‌پور و امیرمسعود منصوری را در ترکیب داریم که می‌توانند به ما کمک کنند.» وی تصریح کرد: «واقعیت آن است که اوضاع بدی نداریم و این‌طور نیست که تیمی دست‌وپا بسته مقابل حریفان باشیم.»

رعد در انتظار کمک آویژه

چندی پیش و درست در بحبوحه این انتقال قرضی سهمیه از آویژه به رعد، مدیران باشگاه لیگ‌برتری مشهدی بیان کردند می‌خواهند امسال تمرکزشان را روی ساخت سالن تخصصی بسکتبال بگذارند، اما به تیم نظامی شهر هم کمک می‌کنند تا بتواند حضوری شایسته در لیگ‌برتر داشته باشد. وعده‌ای که حالا سیفی هم به آن اشاره و اظهار کرد: «مطمئنا همین‌طور است و آقایان مستشاری و مجموعه آویژه همیشه کمک‌حال ما هستند. می‌خواهیم در جلسات اول تمرین از مدیرکل ورزش‌وجوانان استان و مدیران آویژه دعوت کنیم به تمرین تیم ما بیایند و کمک‌حال تیممان باشند.»

سرنوشت آویژه‌ای‌های سابق در لیگ‌برتر

با ازهم‌پاشیدن تیم بسکتبال آویژه، بازیکنان مشهدی و غیرمشهدی فصل گذشته این تیم هم روانه شهر‌های دیگر شدند. مهدی افخمی، کاپیتان آویژه‌ای‌ها، با مس کرمان قرارداد بست و به این شهر رفت. مجید صادقی، دیگر بازیکن باتجربه و مشهدی آویژه، همراه حسن علی‌اکبری و مرتضی طاهری، دو بازیکن غیربومی این تیم، به تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده طبیعت تهران پیوست. تیمی که با جذب این بازیکنان حالا می‌تواند برای مشهدی‌ها بوی آویژه سال قبل را بدهد. نوید خواجه‌زاده، شاخص‌ترین بازیکن فصل قبل آویژه، با نفت آبادان به توافق رسیده است و در این تیم توپ خواهد زد.

علیرضا مرتضوی و علیار نجفی برای آورتا ساری، دیگر تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده، بازی می‌کنند و فربد سعادت‌نیا، بازیکن جوان و آینده‌دار بسکتبال مشهد، هم برای لیموندیس شیراز به میدان خواهد رفت. کورین هنری، ستاره آمریکایی فصل قبل آویژه، هم امسال به تیمی در کشور آذربایجان رفته و لیگ‌برتر ایران را ترک کرده است. دراین‌میان، فقط هنوز تکلیف حضور حسین محمدزاده در تیمی مشخص نیست و حامد حسین‌زاده هم از دنیای بسکتبال خداحافظی کرده است و باید او را در عرصه مربیگری ببینیم. ستاره‌هایی که شاید روزی جایی به‌زودی دوباره به مشهد برگردند و برای آویژه سال‌های بعد لیگ‌برتر به میدان بروند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->